Pagina's

donderdag 20 oktober 2016

suikerbrood met kokos en pandan


400 gram kokosmelk (= 1 heel blik)
7 gram gist
8 gram zout
200 gram semolina
220 gram bloem
1 ei
75 gram gedroogde kokos
75 gram suiker
pandanpasta
voor de afwerking: gesmolten boter (ongeveer 50 gram) en suiker naar smaak.

om het precies hetzelfde te krijgen als ik: 
30 gram rogge
30 gram water
(ik heb een actieve desem in de koelkast staan, en bij bijna al het brood dat ik bak doe ik daar een schep van in, dan is het sneller op zodat ik sneller weer kan verversen zonder weg te gooien. Je kan dit weglaten in dit recept)

maak een deeg van alle ingredienten. Zelfs voor mijn doen is dit deeg erg plakkerig; als je dat te lastig vindt kan je extra meel en/of kokos toevoegen. 

laat het deeg een uur rijzen, tot het in volume ongeveer verdubbeld is. Vet je handen en werkvlak in en met olie, en vorm je broodjes. Laat nog een poosje afgedekt rijzen, bestrijk met gesmolten boter, bestrooi met suiker, en bak in een oven van 220 graden. Vanwege de suiker aan de buitenkant van het brood moet je extra oppassen dat het niet verbrandt. Kleine broodjes hoeven maar iets van een klein kwartiertje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten