Pagina's

dinsdag 25 april 2017

stoofvlees uit mongolië uit de slowcooker



Ik heb geen flauw idee waarom dit vlees Mongolisch heet, maar lekker vind ik het wel. Ik was halverwege de dag verkouden geworden dus ik heb het 's avonds makkelijk gehouden met aardappelpuree uit een zakje (bah) en  extreem grof gesneden snijboontjes, en appelmoes óók al uit een potje. Dat kan natuurlijk allemaal nog een stuk lekkerder, of met rijst. Wortelsalade lijkt me er erg lekker bij ook.
Supermakkelijk om het in de slowcooker te maken - het moeilijkste en tijdrovendste van alles was nog wel de hoisinsaus (ongeveer zo dik als dikke mayonaise) uit het flesje te krijgen. Dus: als je het nog moet kopen, neem zo 'n potje waar je gewoon uit kan scheppen, dat scheelt weer wat frustratie.

Alle ingredienten zijn een 'ongeveer' hoeveelheid en naar smaak/wens aan te passen.


750 gram rund
olie om aan te braden
30 gram maizena
2 uien
3 teentjes knoflook
paar lenteuitjes/prei
60 ml soja saus (geen ketjap)
75 ml hoisin
100 ml water
50 gram bruine suiker
stukje gember
beetje sesmazaadjes en sesamolie

het vlees in stukjes/reepjes snijden en in een zakje schudden met de maizena. Aanbraden in wat olie.
Doe het vlees samen met de andere ingredienten in de slowcooker, en dan maar cooken tot het gaar is. Hoe lang dat duurt hangt af van het soort vlees dat je gebruikt hebt. Neem je iets als rosbief dan is dat natuurlijk sneller gaar dan susserlapjes ..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten