Pagina's

zondag 1 mei 2016

smoothie to go met fruit, granen en yoghurt


Het is in alle opzichten makkelijk, een smoothie. Makkelijk om te maken, en makkelijk om in de koelkast voor het grijpen te hebben, en makkelijk om 'te eten'. Mijn treinende kinderen, die natuurlijk nooit tijd hebben om te ontbijten omdat dat van de slaaptijd afgaat, namen graag een smoothie mee om in de trein op het gemakje leeg te slurpen.

wat heb je nodig?:
  • fruit (mag uit de diepvries komen)
  • havermout (of speltvlokken als je dat liever gebruikt)
  • evt vruchtensap
  • evt yoghurt (niet meeblenderen)
  • potjes waar de smoothie in kan zonder er uit te lekken als je het in je tas meeneemt. Ik heb daarvoor mason jars van Ball (model quilted jelly,12 oz), helaas is daar vaak lastig aan te komen voor een redelijke prijs. 
Wat ik zelf meestal doe:

ik doe in een maatbeker een paar bananen, soms ook aardbeien of mango, en flink wat sinaasappelsap. Daar doe ik dan per 100 ml fruit een flinke eetlepel haver of speltvlokken bij.
Dan blender ik dat met een staafmixer totdat het fruit en de vlokken voldoende kleingemalen zijn.

Dan zet ik een rijtje van die mason jars van Ball klaar, en verdeel het fruitmengsel over de potjes. Meestal vul ik ze dan voor ongeveer de helft met het fruitmengsel, en verder vul ik ze af met yoghurt. Klaar! Dekseltje erop, en in de koelkast. Daar zijn ze wel een paar dagen houdbaar, maar dat redden ze meestal niet. Voordat je er eentje openmaakt om te drinken even goed schudden. Enjoy!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen