Pagina's

zaterdag 13 augustus 2016

risolles





vulling:

500 gr gehakt
half pak doperwtjes
ui
prei
wortel
knoflook
peterselie
peper
bouillonpoeder/blokje
2 eetlepels bloem
100 ml melk

ik heb er ook nog bijgedaan:
paar augurken
eetlepel ketjap
3 eetl ketchup

de vulling van tevoren maken en af laten koelen.

flensjes:

450 meel
850 melk
2 eieren
snufje zout

maak hiervan een beslag.

verder nodig:

4 geklutste eieren
pakje paneermeel
olie om in te frituren


maak van het beslag flensjes. (ik doe dat in een pannetje zonder boter) Het flensje hoeft alleen maar droog te worden, je hoeft het niet te keren. Het hoeft ook niet bruin; je gaat het later nog frituren. Zodra het flensje klaar is moet je het vullen. Ik deed dat eerst pas toen ik alle flensjes klaar had, maar toen zaten de onderste al aan elkaar geplakt. Op een gegeven moment had ik het ritme te pakken van flensje uit de pan .. beslag in de pan ... flensje vullen en paneren .. en dan was het nieuwe flensje ondertussen ook gaar, dus kon ik gelijk door.
Maar goed, dat vullen dus. Doe een hoopje vulling midden op je flensje, en vouw het als een loempia. Gebruik losgeklopt ei als plaksel. Haal het pakketje dan door geklopt ei, en door het paneermeel. Dan is het klaar om gefrituurd te worden. Het is een beetje uitproberen hoeveel vulling je moet gebruiken. Te weinig is jammer, teveel ook want dan is er grote kans dat je flensje scheurt.

lekker met bv chilisaus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten